کد خبر: ۲۳۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۹
اهالی هنر روز جمعه ۱۱ اسفند، همگام با اقشار مختلف مردمی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند اما دیدن چهره سوپراستار دهه ۷۰ تلویزیون در میان آنها، خاطرات زیادی را برای مردم زنده کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد و در ساعت ۲۴ آدینه به پایان رسید.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، جمعیت واجد شرایط برای رأی دادن ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفرند که از این تعداد، ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند و حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند که ۱۲ درصدشان زن و ۸۸ درصد نیز مرد هستند و ۱۴۴ داوطلب تأیید صلاحیت شده هم برای ورود به مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

حضور سوپراستار دهه ۷۰ تلویزیون پای صندوق رای | عکس

در این دوره از انتخابات، یک‌هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شد که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه دیگر ثابت بودند.

اهالی هنر هم روز جمعه همگام با سایر آحاد ملت در این ماراتن بزرگ حضور چشمگیری داشتند و گروهی از آنها ترجیح دادند رأی خود را به صندوق مستقر در تالار وحدت که محل نام آشنایی برای اهالی سینما، تئاتر، موسیقی و تلویزیون و سایر گروه‌های هنریست، بیاندازند.

در تصاویر منتشره از شرکت هنرمندان در انتخابات، دیدن یک چهره خاطرات زیادی از روزهای به‌یادماندنی دهه ۷۰ را برای بسیاری از مردم زنده کرد: «محمود دینی» که با بازی درخشان خود در نقش «علی» در سریال «آیینه عبرت» در کنار هنرمند فقید، زنده‌یاد «جواد گلپایگانی» به یکی از سوپراستارهای سینما و تلویزیون ایران تبدیل شد.

حضور سوپراستار دهه ۷۰ تلویزیون پای صندوق رای | عکس

«محمود دینی» زاده ۱۳۴۲ بیجار است که از ۲۲ سالگی و اولین بار با نقش کوتاهی در فیلم «تیغ و ابریشم» ساخته «مسعود کیمیایی» وارد سینما و تلویزیون شد.

وی که از اعضای یگان هوایی کمیته انقلاب اسلامی بود، پس از «تیغ و ابریشم» در فیلم‌های سینمایی بلندی همچون گاومیش‌ها (۱۳۷۵)، گریز از مرگ (۱۳۷۴)، حامی (۱۳۷۳)، مجازات (۱۳۷۳)، مرد کوچک (۱۳۷۳)، شاهین طلایی (۱۳۷۲)، از بلور خون (۱۳۷۱) و تابع قانون (۱۳۷۱) ایفای نقش کرد.

«آینه عبرت» و «برگ‌ریزان» محصول سال ۱۳۷۰ و «گزارش؛ نقطهٔ صفر» محصول ۱۳۷۱ به کارگردانی «محسن شاه‌محمدی»، از مجموعه‌های ماندگار و پرطرفدار تلویزیونی بودند که محمود دینی در آنها نقش آفرینی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار